אפס הישגים: הופסקה שביתת הרעב של מאה מחבלי חמאס

איתי גדסי No Comments on אפס הישגים: הופסקה שביתת הרעב של מאה מחבלי חמאס

מחבלי חמאס שהכריזו על שביתת רעב לפני כשבועיים הודיעו הערב כי הם מחליטים להפסיק ולשבות רעב והם שבים לאכול בהחלטה חד צדדית שהם מבינים שלא היה ולא יהיה שום סיכוי ששב״ס יסיר את חסמי הסלולאר שהותקנו באגפי הביטחוניים

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך חודש ספטמבר 2019 פתחו מספר אסירים בודדים המשוייכים לחמאס, ללא הנהגה וללא הכוונה, בשביתת רעב תוך הבעת חוסר שביעות רצון מהתקנת החסמים וזאת בניגוד להבנות שהתקבלו בחודש אפריל. כמאה אסירים הצטרפו לשביתת הרעב לאות הבעת הזדהות.

בשב"ס לא התרגשו מהאיום החדש וכל מחבל ששבת נשפט בודד והוכנס לצינוק עם מזרן ושמיכה בלבד. על כל הפרת משמעת נוספת שביצעו נקנסו כספית וישלמו את הקנסות גם לאחר סיום שביתת הרעב אותה הם החלו. כאמור, לאחר שבועיים של שביתת רעב חזרו בהם המחבלים והפסיקו את השביתה ללא שום הישג מבחינתם. השביתה נוהלה ע״י שב״ס לאורך כל הדרך ועפ״י תוכנית פעולה סדורה.

 

כפי ששב״ס הודיע בעבר – תוכנית התקנת החסמים תורחב לכל אגפי הביטחוניים בכל בארץ.

גונדר אשר וקנין, מ״מ נציב בתי הסוהר התייחס לשבירת המחבלים: "סוהרי ולוחמי שב״ס עומדים בחזית הלחימה בטרור תוך סיכון ממשי לחייהם בעבודתם מול האסירים הביטחוניים. הודענו שלא נתקפל בשום תהליך בנושא התקנת החסמים וכך יהיה בהמשך.

שב״ס פועל וימשיך לפעול בהתאם לחוק אל מול כל אוכלוסיות האסירים הכלואים במתקניו במקצועיות , בעוצמה ובנחישות. אני לא מציע לאף אחד מהאסירים לבחון את נחישות שב״ס אל מול כל איום בהווה ובעתיד".

בשב"ס ציינו, חשוב להדגיש ששביתת רעב הינה פרי יוזמה של אסירים ובאחריותם הבלעדית וישאו באחריות על כל תוצאותיה. שב״ס נוקט באפס סובלנות כלפי כל ניסיון לתקיפת אנשי סגל וערוך להתמודד ולטפל מול כל איום או תרחיש של הפרת סדר ומשמעת במתקני הכליאה הביטחוניים.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן: "מדיניותי הברורה היא שאסור בשום אופן שלשביתות רעב של מחבלים יהיו הישגים ולכן הנחיתי שלא לנהל עם המחבלים שום מו״מ והמדיניות הזו שוב הוכיחה את עצמה כמו בשביתת הרעב שהוביל ברגותי לפני כשנתיים. חסמי הסלולר יותקנו בכל בתי הכלא הבטחוניים ונמשיך לפעול לדרדור התנאים בהם מוחזקים המחבלים עד למינימום שהדין מחייב".



0 תגובות